vrijdag 2 februari 2018

Maze Runner: The Death Cure

Maze Runner: The Death Cure
★★★★★★★☆☆☆


Plot:
Thomas is ontsnapt uit het labyrint, overleefde de Scorch Trials en moet nu een laatste test ondergaan. Wat WICKED niet weet, is dat zijn herinneringen verder teruggaan dan de organisatie vermoedt. Hij wordt nu aan een allerlaatste test onderworpen en moet alles ondernemen om zijn vrienden terug te vinden. Thomas gaat op een missie om het geneesmiddel tegen de dodelijke Flare-ziekte te vinden. Vriendschap en loyaliteit komen onder druk te staan tijdens het gevecht tegen WICKED, waardoor ook bepaald wordt wie het overleeft.





Mijn recensie

Als ik eerlijk ben heb ik deze film gezien zonder terug te denken aan de twee vorige films. Ik was al best veel vergeten wat er in die films was gebeurd. 

Dit maakte het voor mij toch wat makkelijker om te kijken. Het is de laatste film in deze trilogie, en begint direct met een spannende en mooi gefilmde achtervolging.  Een oude schrootwagen zet de achtervolging in op een trein vol met gevangenen.
De rebellen weten een ontsnappingspoging te maken maar deze is helaas niet zoals gehoopt, men weet een groep te bevrijden maar de jongen waar ze voor komen bleek er helaas niet tussen te zitten.

De enige optie die overblijft is het hoofdkwartier van WICKED, dit is de organisatie die de jongen heeft gevangen genomen. Dit brengt hun naar de “Laatste” stad en naar het redden van deze vermiste rebel.

Dat dit het laatste deel van deze trilogie is merkte ik zelf niet. Het verhaal van de vorige films wordt flinterdun maar goed uitgelegd door de sterke cast. Ze weten je goed te informeren en de meest belangrijke dingen zal je dan ook wel horen. Toch raad ik je wel aan om de vorige films eerst te kijken.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Vince (Barry Pepper) en Jorge (Giancarlo Esposito) wat minder aanwezig zijn in de film, ze waren in de kleine stukjes waarin ze speelden goed, maar ik had ze toch graag wat meer gezien.

De film eindigt naar mijn mening wat te laat, deze had ongeveer twintig a dertig minuten eerder kunnen eindigen. Niet dat de laatste minuten slecht waren, dat totaal niet. Ze waren naar mijn mening alleen overbodig.

Al met al is dit zeker een vermakelijke film, en het zeker waard om in de bios te kijken!



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten