zondag 23 april 2017

Free Fire

Free Fire
★★★★★★☆☆☆☆


Plot (moviemeter)
Boston, 1978. Justine (Brie Larson) heeft een bijeenkomst opgezet in een verlaten pakhuis tussen twee Ieren (Cillian Murphy, Michael Smiley) en een bende onder leiding van Vernon (Sharlto Copley) en Ord (Armie Hammer) die hen een voorraad wapens wil verkopen. Maar wanneer er schoten vallen tijdens de overdracht ontstaat er een bloedstollend spel om te overleven.









Mijn recensie

Het klinkt heel simpel, een wapendeal.e overhandigt het geld en je krijgt de wapens. En ieder gaat zijn eigen weg, maar dit loopt in deze film toch anders af.

Ongeveer 40 minuten van de film zijn alle acteurs aan het kruipen om de rondvliegende kogels te vermijden. Eén ding is zeker: Aan shoot-outs leidt deze film zeker niet. Op een bepaald moment wordt dit zelfs gewoon een sleur. De vele acteurs worden natuurlijk wel geraakt maar je hoopt op een bepaald moment dat iemand fataal geraakt wordt om de film verder te brengen in het verhaal. Helaas blijft het feit dat er niet echt een verhaallijn is om de film te vullen, en dat met een speeltijd van 90 minuten.

Ik heb mij zeker vermaakt met een aantal scènes maar ik begon me toch te frustreren door de langzame opbouw naar het eind.

Free Fire is in één woord: Apart. Je moet er van houden, anders kun je de film beter thuis een keer kijken. Echt hoger dan een 6 kom ik met deze film niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten