donderdag 20 april 2017

The Fate of the Furious

The Fate of the Furious
★★★★★★★☆☆☆


Plot(moviemeter)
Nu Dom en Letty op huwelijksreis zijn en Brian en Mia, evenals de rest van de crew, ermee gestopt zijn, lijkt het team iets dat lijkt op een gewoon leven gevonden te hebben. Maar als een mysterieuze vrouw Dom verleidt om een wereld van misdaad en verraad te betreden, staat de groep voor grotere uitdagingen dan ooit tevoren. Van de kusten van Cuba, tot de straten van New York City en de ijzige vlaktes van de Barentszzee, moet de crew voorkomen dat een anarchist de wereld in chaos onderdompelt, en de man die hen een familie maakt zien te redden.










Mijn recensie

Al weer het achtste deel in de Fast & Furious reeks, mooi geschoten en geweldig geluid maar vol met ongeloofbare actie. Die je toch op een bepaalde manier naast je neerlegt. Je bent het de afgelopen al jaren gewend, al was het in eerdere films al bekend. In Fast & Furious 5 gingen ze met het slepen van een grote bankkluis met een paar supercars al een andere kant op. Deze trend hebben ze doorgezet en dit blijft nu ook na 3 films nog steeds werken. Het kijkt gewoon lekker weg om even alle logica te laten varen. In deze film zie je een onderzeeër én een tank voorbij komen, geweldig om te zien.

In de film wordt Dominic (Vin Diesel) door Cipher (Charlize Theron) gedwongen om zijn familie en team te verraden.

Waarom dit gebeurt laat ik natuurlijk in het midden, maar het blijft tot aan het einde een onbegrijpelijke situatie. Dominic heeft vaak de mogelijkheid om zijn verhaal te doen aan zijn vrouw Letty (Michelle Rodriguez), helaas gebeurt dit niet.

Ik moet naast Vin Diesel toch even drie andere acteurs noemen, Jason Statham (Deckard), The Rock (Hobbs) en Paul Walker (Brian).

Ondanks dat zijn acteerwerk soms wat te wensen overlaat, was Jason Statham geweldig met zijn vechtscènes. Man, wat kan hij vechten! Dit geeft de film extra kracht en ook wat anders dan alleen de supercars.

The Rock was daarentegen grappig en zijn matige acteerwerk valt daardoor bijna meteen weg. Gewoon omdat hij niet alleen in deze film maar ook in andere films de kijker aan het lachen krijgt. Ik heb mij in ieder geval zeer vermaakt met hem in deze film.

Tot slot Brian (Paul Walker). Misschien zien sommige mensen het anders, maar ik heb hem in deze film totaal niet gemist. Af en toe lijkt de film hem ook niet te missen. De grote cast die de film vult, weet met de verschillende persoonlijkheden de film goed af te maken.

Echt kritisch hoef ik niet te zijn over deze film, ik heb mij zeer vermaakt met de over de top actie en mooie grappige scenes. Dit is voor mij meer dan genoeg om deze film een 7 te geven.

Af en toe zitten er wat cliché scènes in. Helaas heeft de regisseur hiervoor gekozen, maar daar kijk ik wel doorheen. Ik raad je zeker aan deze film in de bios te kijken en als het kan in Dolby Atmos of IMAX!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten