dinsdag 31 januari 2017

Live by Night


Live by Night

★★★★★★☆☆☆☆


Plot(moviemeter)
Boston, de jaren 20. Tijden waarin de alcohol rijkelijk vloeit, kogels je om de oren vliegen en iedereen zijn stempel op de wereld wil drukken. Joe Coughlin is de jongste zoon van een prominente politieagent, die inmiddels zijn familie de rug heeft toegekeerd en zijn heil zoekt in de criminaliteit tussen de meest gevreesde gangsters van de stad. Behalve geld en aanzien kent zijn nieuwe levensstijl echter wel een keerzijde, Joe bevindt zich in een wereld waar hij niemand kan vertrouwen en waarbij hij een vroege dood op de koop toe moet nemen.






Mijn recensie

Een echte jaren 20 gangsterfilm zou het worden, van de trailer zou je denken dat dit een redelijke actie film zou zijn. Helaas pakte dit anders uit. De film heeft zeker actiemomenten die ook best goed zijn gemaakt met veel oog op detail. Dit staat alleen wel tegenover de vele drama scènes die saai en langdradig zijn.

Ben Affleck speelt de Ierse Joe Coughlin. Je verwacht een stoere vent en dat is ook wat de film je wil laten geloven. Persoonlijk kon ik dat alleen niet bij Ben aflezen, al werd het later in de film wel wat beter. Ik vond Ben eerder een man in een pak dat 3 à 4 maten te groot is en deed wat er van hem gevraagd werd.

Joe wordt de leider van een maffiabende, pleegt verschillende overvallen, en weet zelfs de KKK (Ku Klux Klan) achter zich aan te krijgen.

Dit zijn maar een paar van de verhalen die de film vullen. Jammer dat je deze verhalen niet samen ziet komen, het blijven opzichzelfstaande verhalen.

Naast Ben’s hoofdrol in de film is hij ook de regisseur. Wat ik jammer vind, is dat hij te veel verhaallijnen in de film propt. Dit zorgt voor een onafgemaakte film. Je krijgt niet de voldoening aan het eind van de film waarop je hoopt.

Naar mijn mening is dit een prima film die je thuis op de bank samen met je vriend of vriendin op de tv kan kijken. Ben Affleck deed het prima maar het was beter geweest als de film één richting nam en zich daaraan hield. Live by Night krijg van mij een 6 en is naar mijn mening niet bios waardig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten