zaterdag 14 januari 2017

Allied


Allied
★★★★★★☆☆☆☆


Plot: (moviemeter)

'Allied' volgt een Britse geheimagent, Max Vatan genaamd, die in 1942 op een gevaarlijke missie wordt gestuurd in Noord-Afrika. Daar ontmoet hij vervolgens een Franse verzetsstrijdster op vijandelijk gebied. Wanneer ze elkaar na een tijdje terug treffen in Londen, brengt de extreme druk van de oorlog hun relatie in gevaar.




Mijn Recensie

Wat heb ik een grote fout gemaakt, ik ging met de verwachting naar Allied dat het een spionagefilm zou zijn met mooie thriller momenten. Echter bleek het een romantische drama te zijn. Iets waar ik totaal niet op had gerekend. In principe controleer ik zowat nooit wat voor genre een film heeft, ik ga gewoon af op het verhaal en dan zie ik wel wat er komt. Had ik het genre maar eerder gezien.

Brad Pitt (Max) is zoals je hem kent heel sterk in zijn rol, in deze film probeert hij zijn romantische kant te laten zien en wordt hij verliefd op Marion Cotillard (Marianne).

Dit gebeurt al vrij snel in de film, het eerste half uur is een snelle introductie van beide karakters.
Jammer dat het acteerwerk van Marion niet zo goed is, ik krijg gewoon niet het geloofwaardige gevoel wat ik bij Brad Pitt wel heb.

De film heeft veel scenes waarin Brad Pitt samen met Marion intieme momenten heeft. Ook zijn er voldoende scenes waarin ze samen een diep dialoog met elkaar proberen aan te gaan, dit was naar mijn mening het meest saaie van de film. De regisseur Robert Zemeckis vond het blijkbaar leuk om constant een akelige stilte te laten vallen. Aangezien er geen muziek of achtergrondgeluid is te horen tijdens deze momenten. Naar mijn mening heel irritant, mede hierdoor wou ik dat de film snel was afgelopen.

Verbazingwekkend is de productie op bepaalde momenten goed, de verschillende actie shots en special effects zijn mooi gemaakt. De luchtgevechten in Londen wanneer de nazi's Engeland binnen vallen zien er mooi uit. Alleen is het jammer dat dit maar hooguit 3 a 4 keer gebeurt in de film.
 
Mijn advies, mocht je van drama en romantische films houden, dan zou dit wellicht de film voor jou kunnen zijn. Ben je meer van actie, spionage, oorlog etc. dan kom je in deze film te kort, hier krijg je meer drama dan het ander.
 
Het is moeilijk een film een score te geven waarvan je het genre al niet leuk vindt. Dit geeft meteen al een slechte indruk. Ik geef de film een 6,5. Eerst wou ik de film een 5 geven maar dat is het zeker niet waard. Er zitten goede maar ook slechte stukken in. Verder maakt de productie veel goed wat uiteindelijk mijn cijfer een 6.5 maakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten