maandag 30 januari 2017

Resident Evil: The Final Chapter

Resident Evil: The Final Chapter

★★★★★★☆☆☆☆

Plot(moviemeter)
De mensheid is op zijn einde in Washington D.C., Amerika. Alice is de enige overlevende na de allerlaatste strijd van de mensen tegen de zombies. Ze moet terugkeren naar Raccoon City, de plek waar de nachtmerrie begon. Hier maakt de Umbrella-organisatie zich klaar voor de doodsteek aan de laatste nog levende mensen. Maar Alice krijgt een onverwachte medestander tijdens haar ultieme poging het kwaad te stoppen.

Mijn recensie

Het laatste hoofdstuk in de Resident Evil film reeks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij de eerdere films niet goed kan herinneren. Behoefte om ze terug te kijken had ik ook niet. Veel had ik niet verwacht van deze film, maar ik heb mij toch aardig vermaakt.

Het is zeker geen kaskraker. Met name de manier waarop de vele actiescènes zijn opgenomen. Meerdere camera’s voor één gevecht, het geven van een trap of iets simpels als het draaien met de camera om een acteur is voor de regisseur te moeilijk. Af en toe is het gewoon pijnlijk om een bepaalde scènes te zien.

Alice (Milla Jovovich) is het meest interessante personage in de film, wat natuurlijk logisch is want ze is de hoofdpersonage. Toch verwacht je eerder wat meer interessante acteurs als side kick of bad guy. Niks is minder waar, helaas. Neem bijvoorbeeld Abigail (Ruby Rose). Iemand die in meerdere films grote rollen heeft gehad. In deze film heeft ze misschien maar 10 tot 15 min screentime. In die tijd zie je niks wat haar acteercarrière eer doet. Net als bij Ruby Rose gebeurt dit bij zowat alle andere acteurs in deze film, je kan totaal geen band met ze opbouwen.

Ondanks de negatieve lading, heb ik mij verrassend genoeg toch vermaakt. Ik snap er niks van, ik verwacht dat de meeste mensen dit een vreselijke film vinden. Ondanks alles geef ik de film een 6, zeker niet bios waardig!

Geen opmerkingen: